Reptoir

De beste social media tools

Sociale netwerken zijn niet meer weg te denken. Je kunt ze inzetten om je merk te promoten en de online bekendheid van je bedrijf te vergroten. De vraag is tegenwoordig niet meer of je social media wil inzetten, maar hoe je dit het beste en meest efficiënt kunt doen. Met deze tools kun je social media beheren en inzichten krijgen in je netwerken en de bezoekers.

HootSuite

HootSuite is een van de bekendste social media tools. Hiermee beheer je via één webgebaseerd dashboard al je sociale mediakanalen en bespaar je tijd omdat je tegelijk verschillende berichten kunt inplannen en meerdere campagnes kunt starten. Je hebt de mogelijkheid om teamleden toe te voegen en taken toe te wijzen, te analyseren hoe je social media het doet en HootSuite geeft je overzicht wat de bezoekers over je merk zeggen.

HootSuite beschikt over een gratis versie. Daarnaast is er HootSuite Pro dat je 30 gratis kunt uitproberen, waarna je 7,99 euro per maand betaald en Enterprise, waar je een gratis demo voor kunt aanvragen. 

Buffer

Buffer is net als HootSuite een tool om je sociale mediakanalen te beheren. Buffer is er voor Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ en Pinterest en staat bekend om de flexibiliteit van het inplannen van je posts. Je kunt hele specifieke tijden instellen en patronen door de week heen veranderen. Je kunt voor alle social media dezelfde post maken en doorplaatsen, of per kanaal een andere boodschap brengen.

Buffer is er voor individuelen met een gratis versie of een versie voor 10 dollar welke je zeven dagen gratis kunt proberen. Voor teams en bedrijven zijn er betaalde versies vanaf 50 dollar. Hiervoor geldt een trial van 30 dagen. 

Google Analytics

Google Analytics is niet alleen een handige tool om je website te analyseren, maar ook voor social media. Je kunt hiermee de waarde van je sociale netwerkkanalen aantonen en erachter komen welke social media belangrijk zijn voor je merk. Zo kun je controleren wat de paden zijn die bezoekers hebben gevolgd en welke posts het vaakst worden gedeeld en op welke knoppen wordt geklikt om het te delen, bijvoorbeeld de ‘like’ knop van Facebook.

Google Analytics is een gratis programma van Google. 

AgoraPulse

AgoraPulse zorgt ervoor dat je nooit meer berichten en reacties op je social media mist. Met één overzicht van al je kanalen kun je makkelijk switchen. Ook Agora biedt rapporten met informatie over de gebruikers en de optie om posts in te plannen. Daarnaast biedt de tool ook gratis Facebook marketing tools waarmee je kunt kijken of je pagina’s boven of onder het gemiddelde presteren, contests kun houden en mogelijkheden om meer te leren over Facebook marketing.

AgoraPulse begint bij een prijs van 29 euro per maand, waarbij je één teamlid en één social mediakanaal kunt toevoegen. 

SalesForce

SalesForce is een cloudplatform voor CRM en business-processen. Hiermee ontwikkel je marketingcampagnes voor e-mail, mobiel, web en social media. Met de social mediamarketing tool krijg je inzicht in wat er online over je bedrijf wordt besproken en je kunt met behulp van deze tool je online bekendheid vergroten. Je kunt je content voor verschillende kanalen op elkaar afstemmen en verbinden en sociale netwerken op een georganiseerde manier beheren.

Je kunt SalesForce aanschaffen vanaf 27 euro per maand. Hiermee krijg je eenvoudige verkoop- en marketingfuncties voor maximaal vijf gebruikers. Je kunt het veertien dagen gratis uitproberen.

Like Reptoir op Facebook om als freelancer altijd op de hoogte te blijven.